dimarts, 21 de juny del 2011

Brownie ala Leila o Oh Quin Marron!

Ho he d'admetre, sóc addicta a la xocolata. Bé, sóc addicta als dolços en general però la xocolata em perd. Quan un dia la Leila, una companya de feina, va portar aquest brownie per esmorzar em vaig quedar penjada. Què bo!!!!!! Va ser LOVE AT FIRST TASTE!

Com no, li vaig demanar la recepta i vaig pensar que la faria algun dia, a veure què em sortia. Segur que hi ha un truc i no em surt tovet i bo igual, vaig pensar. Doncs NO! La Leila m'havia avisat i tenia raó, és facilíssim!


És el pastís xollo, les postres perfectes, el brownie que triomfa més que la cocacola, la delícia que tothom vol tastar. De fet, és LA RECEPTA. Un pastís que, una vegada hàgiu fet, no podreu parar de preparar. És fàcil, ràpid i està boníssim. I cada vegada que el fas tothom et demana la recepta. Vaja, que a partir d'ara i com diria la meva amiga Agnès, els Marrons tenen tot un altre sentit ;-) Som fans dels Marrons!

He de dir que aquest post va dedicat a la Patricia. Fa més de dues setmanes que li vaig prometre la recepta i encara no l'havia penjat. Ho sento!!!!!


Ve, deixo de delirar i us deixo amb la recepta de la Leila una mica modificada:

125 sucre
150 mantega
150 Xocolata postres Nestlé (normalment en poso 175 però és extra, no fa falta)
2 ous mitjans
1 culleradeta d'extracte de vainilla (+ una culleradeta de sucre vainillat si en teniu)
70g de farina
1a culleradeta una mica gran de llevat

Escalfem el forn a 150º.

Fonem la xocolata a foc lent en una olleta, hi afegim la mantega i anem barrejant. Afegim el sucre i ho deixem a foc molt baix.

Batem els ous fins que estiguin cremosos i hi aboquem la vainilla (i el sucre vainillat si en tenim).

Afegim els ous a la barreja de xocolata, removem tota l'estona a foc baix. Apaguem el foc i a poc a poc anem afegint la farina i el llevat sense deixar de remenar.

Aboquem la barreja en un motlle quadrat o rodó d'aprox 18 cm. Si el motlle és més gran quedaran uns brownies massa baixets.

Ho posem al forn 30 minuts aprox (depèn del forn i de si us agrada més o menys cru).


Notes:

S'hi poden afegir nous al gust

Faig servir un paper de forn entre el motlle (que es una font quadrada) i el pastís. Él brownie és força tovet i sense el paper costa de desmotllar i tallar. No cal posar mantega al paper de forn ja que és antiadherent.

Si no tenim extracte de vainilla i sucre vainillat en podem posar només un dels dos. Si no en tenim cap tampoc passa res.


Les fotos no són molt bones però és que va ser treure el pastís del forn i va desaparèixer!

Voilà! En voleu un trosset?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada