dimarts, 17 de maig del 2011

Pastís "Que me quiten lo bailao"

El meu amic David va estar vivint a Japó. Quan va tornar va començar a buscar feina i, mentre esperava que el cridessin de la borsa de professors de la Generalitat de Catalunya, va començar a treballar al bus turístic de Barcelona.
La setmana passada el van cridar per fer una substitució a un institut i, per fi, va poder deixar enrere el bus, o buts, com l’hem acabat anomenant.

I per celebrar que podia tancar una etapa i començar-ne una de nova vaig decidir fer-li un pastís. Vam quedar tota la colla per sopar i veure junts el concurs anual d’Eurovisió així que vaig pensar que havia de fer alguna cosa que també tingués a veure amb el festival.

El resultat no em va desagradar:



Vaig fer un bus amb fondant vermell i el vaig acompanyar de les estrelles europees. Al final va quedar un pastís d’allò més infantil però estava boníssim!!!!! I tot i que em va tenir tot el dia entretinguda, és molt fàcil de fer! És el meu segon pastís amb fondant, no està malament, no?

El pa de pessic el vaig fer seguint les instruccions de la Dolors, que ens va fer un curs demostració a la botiga Gadgets Cuina fa un parell de setmanes.

Com que els meus amics són fans de la xocolata el vaig farcir de ganache de trufa tant per dins com per fora. Mmmmmmmm!

Us deixo la recepta i espero que la feu ben aviat!!!!

Ingredients per al pa de pessic :
5 ous
270 gr. de sucre
150 gr. d’oli
250 gr. farina (si és farina amb llevat millor)
170 gr. de iogurt de llimona
1 polsim de sal
1 sobre de llevat

Ingredients per al Ganache de trufa:
160g de nata líquida
125g de xocolata de cobertura

Ingredients per a l’almívar
1 got de sucre
1 got d’aigua

PREPARACIÓ
Barregem amb les varetes els ous i el sucre. Quan s’hagin fet més clarets i hagin crescut una mica hi afegim l’oli i el iogurt. Després hi afegim la farina tamisada, la sal i el llevat.
Ho fem coure al forn a 180º durant uns 35-40 minuts. Abans de treure’l del forn el punxem per comprovar que està ben cuit. Si l’escuradents surt net, ja el tenim a punt!
El traiem i el deixem refredar.
Mentre es fa el pastís preparem la trufa. Posem la xocolata en un bol trencada a trossets, calentem la nata al microones o en un cassó fins que comenci a bullir i l’aboquem a sobre de la xocolata. Ho deixem uns 2 minuts i remenem fins que ens quedi tot ben barrejat. Ho deixem refredar a la nevera una estoneta.
Mentre el pastís es refreda preparem l’almívar. Aboquem en un cassó el sucre i l’aigua i ho deixem a foc màxim remenant fins que arrenqui el bull. El traiem del foc i el deixem refredar.
Quan el pastís ja està ben fred el partim per la meitat horitzontalment. Banyem el tall de pa de pessic de sota amb almívar, l’untem de xocolata i el tapem amb l’altra làmina de pa de pessic. Banyem la capa de dalt d’almívar i aboquem la resta de xocolata per sobre escampant-la bé pels costats.


Podem menjar-lo així decorant-lo per sobre amb fruites, figuretes de sucre, massapà, etc. Jo el vaig cobrir de fondant però ja us explicaré com fer-ho en un altre post. De moment, gaudiu de la xocolata!!!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada