diumenge, 29 de maig del 2011

Pastís Jordi o "Samarreta Campions d'Europa"

La veritat és que avui tenia un post diferent a punt de publicar. Però ahir a la nit el Barça es va proclamar campió d'Europa i he pensat que una victòria així mereixia un post especial.

Avui és l'aniversari del Jordi i divendres la meva amiga Gina va organitzar-li una festa sorpresa per celebrar els 30 anys. Aprofitant que el Jordi és un gran culé i que l'endemà el Barça jugava la final de la champions vaig decidir regalar-li un pastís molt especial: una samarreta del Barça.

Vaig fer la base de pa de pessic i la vaig farcir de crema de maduixa. Després, vaig retallar el pa de pessic amb forma de samarreta i el vaig recobrir de fondant blau, vermell i groc. La veritat és que va ser una feina d'allò més entretinguda però va valdre la pena, crec que al Jordi li va agradar i mmmmm estava boníssim!!!!!


Aquí us deixo la recepta:

Pel pa de pessic vaig fer servir la mateixa recepta que pel pastís "Que me quiten lo bailao" però vaig doblar les quantitats per omplir un motlle rectangular amb la mida d'una safata de forn.

Per la crema de maduixa vaig seguir la recepta de la Chris de Sugarmur amb algunes modificacions:

100 gr. de clares d'ou
200 gr. de sucre glas
300 gr. de mantega
1 polsim de sal
Aroma al gust
Maduixes fresques o melmelada de maduixa

Posem les clares d'ou dins d'una olla o bol que aguanti la calor. Hi afegim el sucre glas i la sal i ho barregem amb unes varetes.
Posem el recipient dins d'una olla al bany Maria sense deixar de remenar y ho deixem al foc fins que el sucre s'hagi dissolt del tot.
Retirem l'olla del foc i la posem dins d'un bol ple d'aigua freda per tallar la cocció.
Passem el contingut a un altre bol i comencem a pujar les clares. Quan la merenga estigui ben pujada, hi afegirem l'aroma escollida i la mantega a temperatura ambient tallada a trossets.
Quan estigui tot remenat, hi afegim la melmelada de maduixes. Si ho volem fer amb maduixes naturals, en triturem unes 12 o 13 i afegim el puré a la crema. Ja tenim la crema de maduixes llesta per posar al pastís!

Això és tot per avui! Espero que us surti una suuuuuper samarreta!


Felicitats Jordi i Visca el Barça!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada