dimecres, 2 de novembre del 2011

Carrot Cake o Jo de gran vull ser Bugs Bunny

Avui us porto unes postres d’aquelles que sempre triomfen.

Bé, no, més ben dit porto un pastís d’aquells que quan el poses damunt de la taula la gent et pregunta amb cara superemocionada
"De què és?"
I tu dius: "De pastanaga"
Automàticament, canvien la cara d’emoció per una superganyota i els salten les llàgrimes de la pena (us ho dic de veritat, els humans som així de bàsics).
I et diuen: "Ah..." I afegeixen: "En vull un trosset minúscul, que no tinc gana..."
I tu penses: "Sí, segur..."
I és que no estem acostumats a menjar pastissos que es surtin una mica del normal. La part bona ve quan tasten el pastís i et diuen:
"Uala, (sí, sí, U-A-A-A-A-A-L-A-A-A-A) això està boníssim!"
I de sobte els ve tota la gana del món i repeteixen tres vegades.


Doncs aquest pastís forma part de les receptes secretes de les: “eeeeecs em feia fàstig però ara m’encanta i és el meu pastís favorit del món mundial per sempre més”.
Triomfa. Sempre. Si el feu sereu els reis de les postres. Tothom us adorarà. Us apujaran el sou, s’enamoraran de vosaltres, voldran venir a viure a casa vostra, us convidaran a totes les festes i sopars, us fareu famosos, tindreu fans, parlaran de vosaltres, sortireu al diari, el Beckham deixarà a la Victòria per vosaltres, el Brad Pitt vindrà a viure a casa vostra amb els 7 fills, l'Artur Mas us abaixarà els impostos, sereu els impulsors del "make cakes not war"... Paro que m’embalo. Vaja, que m’hauríeu de fer un regal per compartir amb vosaltres aquesta recepta.
La veritat és que jo la vaig veure al Bloc de la Trotamundos però sóc bona persona i l’he adaptat i compartit així que el regal me l’he d’endur igual.



INGREDIENTS:
340 gr. de pastanagues
200 gr. de farina
80 gr. de farina integral
4 ous
200 gr. de sucre
100 gr. de sucre morè
240 ml. d’oli de gira-sol
4 rodanxes de pinya en almívar
2 culleradetes d’essència de vainilla (si en teniu, sinó no passa res)
1 culleradeta de bicarbonat
2 culleradetes de llevat
1/2 culleradeta de sal
2 culleradetes de canyella

Crema de formatge
300 gr. de formatge Philadelphia
250 gr. sucre glaç
50 gr. mantega
300 ml. nata líquida


PREPARACIÓ:
Escalfem el forn a 180º.
Triturem les pastanagues fins que quedin molt picadetes. Ho reservem i triturem la pinya.
Posem la farina, el bicarbonat, el llevat, la sal i la canyella dins d’un bol i ho barregem bé.
En un altre bol, batem els ous i els barregem amb el sucre. Hi afegim l’oli, l’essència de vainilla i batem bé fins que ens quedi tot ben integrat.
Ara barregem el contingut del bol líquid amb la barreja sòlida, és a dir, la barreja d’ous, sucre etc amb la del bol de farina, llevat etc. Hi afegim la pastanaga i la pinya i ho barregem bé.
Ho aboquem tot a un motlle ben alt o a dos motlles més baixets (i no caldrà partir-ho) i ho posem al forn (30 minuts si són dos motlles baixets, 1h si és un motlle alt) fins que al punxar-ho amb una brotxeta ens surti neta.


Mentre el pastís es cou al forn preparem la crema de formatge. Muntem la nata. A Un altre bol posem la mantega a temperatura ambient en un bol i hi afegim el formatge. Ho batem amb unes varetes fins que ens quedi ben barrejat i quasi bé muntat. Hi anem afegint el sucre a poc a poquet. Afegim la nata muntada a tandes i suaument.
Traiem el pa de pessic del forn i el deixem refredar. Podem la crema de formatge a la nevera i la deixem fins que el pa de pessic estigui fred. Si tenim temps deixem les dues coses tota la nit i ho muntem el dia següent. Quan estigui tot fred partim el pa de pessic en dos (si ho hem fet coure tot en un motlle) i posem una capa de pastis, una capa de crema de formatge i l’altra capa de pa de pessic. Ho tapem tot amb crema de formatge i decorem.


Jo he fet pastanaguetes de massapà però podem decorar-ho amb unes pastanagues de fondant, unes boletes de xocolata o deixar-ho tal qual.

Oi que ja us sentiu una mica més Bugs bunny?

7 comentaris:

  1. Dons jo seria de les que diria: Poc, que no tinc massa gana, pero per la crema de formatge, jaja
    Pero si ha de venir el Brad Pitt(pero sense els 7 fills,eh!) el faré un dia, a veure que pasa...
    Petonets.

    ResponElimina
  2. M'encanten els pastissos de pastanaga! I la decoracio amb la cobertura blanca i les pastanagues de massapa t'ha quedat preciosa. No m'estranya que repetissin, je je je...

    ResponElimina
  3. Gemma 1: El pots fer sense formatge i també està boníssim però amb la crema guanya! Al meu nòvio tampoc li agrada el formatge i he de fer el pastís d'estrangis cada vegada que ell no hi és, jaja!
    Gemma 2: Aquest està boníssim, ja ho veuràs! Gràcies! Les pastanagues de massapa són facilíssimes i queden molt gracioses. Ara només em falta aprendre a fer fotos una mica decents, jeje

    ResponElimina
  4. Els pastissos de pastanaga són la meva perdició! T'ha quedat molt maco!

    ResponElimina
  5. es una de mis asignaturas pendientes, os queda tan bonita!!!! y todos confirmais que está muy rica :P

    Salu2, Paula
    http://conlaszarpasenlamasa.cultura-libre.net
    http://galletilandia.cultura-libre.net

    ResponElimina
  6. Els fogons de la bordeta: Gràcies
    Paula:Es muy fácil y está TAN BUENA!!! Ya verás que si la haces se convertirá en una de tus favoritas! :)

    ResponElimina
  7. Estef, està boníssim aquest pastís!! ja l'he fet dues vegades després de veure'n la recepta al teu blog i ha estat tot un èxit!!! mmmmmm mai hagués pensat que un pastís de pastanaga es convertiria en un dels meus preferits :)

    una abraçada i a veure si anem a fer un dia el nostre cafè pendent! jejeje

    Gràcies per la recepta!
    Núria

    ResponElimina