dimarts, 12 de juliol del 2011

Bundt de nata muntada o Felicitats Susanna!

La recepta d’avui és tot un descobriment. Quan la vaig veure al blog de la Bea vaig pensar que l’havia de provar. Bé, no, el primer que vaig pensar va ser "eeeeecs, un bundt amb gust de nata!" Però vaig llegir detingudament el post i vaig arribar a la conclusió que si ella n’estava tan convençuda devia ser per alguna cosa. Així que vaig aprofitar l’aniversari d’una companya de feina per fer la prova. Va ser tot un èxit! El pastís no té gust de nata en absolut, és com un pa de pessic o un cake normal però té, com va dir la Montse (companya de feina, manager i catadora oficial) “una textura brutal”.

A més de molt fàcil de fer, aquestes són unes postres baratetes i en menys d’una horeta les tenim a punt de menjar. Què més voleu?


Abans de passar-vos la recepta m’agradaria explicar als “no-frikis” de la cuina (o sigui, la gran majoria dels mortals) que és un Bundt cake. Un Bundt és un pastís típicament americà que es cou en uns motlles anomenats Bundt. I aquí és quan dieu: Bravo, ens ho has deixat claríssim!
Paciència, que no he acabat. Els motlles de bundt són uns motlles rodons amb un forat al mig que s’han convertit en tot un clàssic de la pastisseria i en els motlles més venuts als Estats Units. La casa Nordic Ware Company en té la marca registrada i la veritat és que són molt bonics i funcionen de meravella.


La història d’aquest motlle es remunta a l’any 1950 quan l’empresa Nordic Ware va crear un motlle semblant al del pastís alemany Kugelholpf, que es feia en un pesat motlle de ceràmica. L’empresa va decidir fer alguna cosa semblant però menys pesada i més resistent i d’aquí van sortir els motlles de bundt cakes. Els americans estan tan bojos per aquests tipus de pastissos que fins i tot han creat el dia nacional del Bundt, el 15 de novembre.

Jo tinc dos motlles bundt a casa i sempre em surten pastissos perfectes i molt bonics.


Bé, no m’allargo més i passo a detallar-vos la recepta:

Ingredients:
200g de farina
50 g de maicena
2 culleradetes de llevat
¾ culleradeta de sal
285 ml. de nata líquida per a muntar ben fresqueta
3 ous XL
200g de sucre
2 culleradetes d’extracte de vainilla

Preparació:

Escalfar el forn a 175º.

Untem el motlle bundt de 25cm amb mantega. Si no tenim un Bundt també podem fer el pastís en un motlle de plum cake.
Tamisem la farina, la maicena, el llevat i la sal.
Batem la nata líquida fins que estigui ben muntada.
Batem els ous a velocitat mitja-alta durant 3 minuts. Hi anem afegint el sucre a poc a poc, fins que els ous blanquegin i doblin el volum. Tardarem uns 5 min més en total. Hi afegirem la vainilla.
En tres tongades, barregem la farina, la maicena i la sal amb els ous batuts.
Aboquem la nata a la barreja a poc a poc, també en tres tongades fins que quedi ben integrada.
Aboquem la barreja al motlle de bundt que teníem preparat.
Ho posem al forn uns 35-45 minuts o fins que al punxar-lo amb una brotxeta la fusta ens surti neta.
Deixem refredar dins del motlle 10 minuts i desmotllem. Deixem que el bundt es refredi a sobre d’una reixeta.


Que aprofiti! En voleu un trosset?

9 comentaris:

  1. La textura és brutal. No sols es nota quan el tastes, senzillament quan el talles, quan n'agafes un troç... Bravo, pastissera

    ResponElimina
  2. Me encantan esos moldes ¡a ver si me hago con uno!

    Besos,

    ResponElimina
  3. Julia, verás que van suuuper bien! Si te animas ya me contarás

    ResponElimina
  4. Hola,
    no l'he tastat mai, però segur que la nata li dona un toc ben especial, així que me l'apunto per fer-lo que a més queda molt maco amb aquest motllo!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Hola! Ja veuràs que, més que el gust, sorprèn la textura! Si el fas, ja m'explicaràs què tal!

    ResponElimina
  6. Què bonic!! Sempre he volgut fer un Bundt però em fa mandra comprar més motlles, que no m'hi caben a la cuina...Però ja veig que al final hauré de caure en la temptació

    ResponElimina
  7. Hola Pigscuit! Si en compres un veuràs que van suuuuuper bé! Però si et fa mandra sempre pots fer el pastís amb un motlle semblant de silicona...:-)

    ResponElimina
  8. Dijous per celebrar el meu sant vaig convidar unes amigues a sopar i vaig decicidir que era un bon dia per provar de fer el primer dels postres de la Sort! Vaig fer el Bundt de nata muntada seguint la teva recepta i va tenir molt èxit! Tant que les meves amigues se'n van emportar un trosset per esmorzar! jajajajaja gràcies Este per la recepta! Una abraçada!!!

    ResponElimina
  9. Núria: Que bé! Gràcies per explicar-m'ho, em fa molta il.lusió saber que feu les receptes! Un petonet!

    ResponElimina