divendres, 13 d’abril de 2012

Galetes de xocolata o només em falta l'arca

Quan tenia cinc anys vaig dir una mentida a l’escola. Quan la professora se’n va adonar em va fer pujar a sobre d’una cadira i em va explicar el conte del Pere i el llop. Recordo aquell moment com si fos avui. Morta de vergonya, plantada al bell mig de la classe i sentint-me la pitjor persona del món.

Recordo la tírria que vaig sentir pel llop, que es menjava les ovelles del pobre Pere.


I durant anys em vaig fer la mateixa pregunta: Per què es menjava el llop les ovelles, si no havien fet res? Pobres animalets, blanquets i suavets, devorats per un terrible llop sense tenir-ne cap culpa. Al cap i a la fi el mentider era el Pere, se’l podria haver menjat a ell, no?



Bé, no sé si és per culpa d’aquest trauma infantil o si simplement tinc debilitat per les ovelles però quan vaig veure aquesta recepta de galetes de xocolata vaig pensar que havia de fer animalets de llana.

I vaig començar amb una ovella petiteta.



La vaig veure tan sola que vaig pensar que n’havia de fer una altra i així podrien jugar.



Quan les vaig haver enllestit vaig pensar que s’ho passarien molt millor amb un grupet d’animals i vaig seguir fent galetes. Si em descuido faig l’arca de Noè sencera.





I ja que hi estava posada i s’acostava el dilluns de Pasqua, vaig acabar la massa fent uns ous de colors.Al final, vaig omplir la casa de galetes i els meus cosinets es van tornar bojos el dia de la mona!


Aquí us deixo la recepta. És super fàcil i ideal per fer amb nens.


Ingredients:
275g de sucre glaç
250g de mantega pomada
1 ou
1a cullerada d'essència de vainilla
Uns 475g de farina tamisada
50g de cacau

Preparem tots els ingredients i deixem la mantega a temperatura ambient fins que estigui toveta (si la xafem una mica amb una forquilla ha de tenir textura de pomada). Si no tenim temps de deixar-la estovar naturalment podem posar-la al microones un minutet amb la funció de descongelar.

Barregem la mantega i el sucre amb unes baretes. Hi afegim l'ou i seguim barrejant. Aboquem la cullerada de vainilla i seguim barrejant fins que estigui tot ben integrat.


Tamisem la farina i el cacau barrejat. Si no tenim aparell per tamisar, passem la farina per un colador finet. Anem abocant la farina i el cacau a la massa anterior i amassem amb les mans. No he posat una quantitat exacta de farina ja que a mi em varia molt segons el dia. Aneu afegint la farina tamisada poc a poc fins que us quedi una massa que no s'enganxa a les mans.



Una vegada fet això, fem una bola, la tapem amb paper film i la guardem un mínim de 2 hores a la nevera. Si no tenim temps, la podem posar uns 45min al congelador.

Passat aquest temps, la deixem a sobre del marbre de la cuina i deixem reposar uns 15min. Ja estem llestos per començar a fer galetes!



Agafem trossets de massa i els aplanem amb un corró. Han de quedar a uns 5mm de grossor. Tallem les formes més ens agradin amb un tallagaletes i ho anem col•locant a la safata del forn. A sobre de la safata haurem posat un paper de forn i les galetes les col•locarem a sobre, així evitarem tacar el forn i que no s'enganxin les galetes.

Posarem la safata al forn preescalfat uns 12minuts a 180º o fins que veiem que comencen a estar dauradetes. Quan estiguin llestes, les traiem i les deixem refredar a sobre d'una reixeta i llestos!


Podem decorar amb fondant, amb glassa, amb xocolata o menjar-les sense res, només cal deixar volar la imaginació.

I vosaltres, teniu un trauma infantil?

4 comentaris:

  1. Com sempre, un post espectacular i unes galetes boníssimes. Segueixo el blog ja fa temps i m'agraden les teves creacions, així que he deixat un premi en el meu blog, quan puguis passa a veure-ho. :)

    Petons,
    Montse.

    http://iperpostresblogdepostres.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. M'encanten les galetes, sobretot la ovella perque tinc una amiga precisament que sempre li dic "borreguito" en plan mote simpàtic i segur que li farien gràcia!

    Un petonàs!

    ResponElimina
  3. Que xules, jo al final no he tingut temps per fer galetes a setmana santa, a veure si no vaig tant liada i faig alguna coseta que ja tinc mono.. jajajja. T'he deixat al meu blog un regal, espero que t'agradi. Un petonàs.

    ResponElimina
  4. que ovejitas mas lindas, estan preciosas!! un besuco!! :)

    ResponElimina